26/04/2011

putu mayam ke..putu mayom..

Salam..

Petang-petang duduk berehat kat pangkin @17..lalu pulak mamak jual putu mayam. Lama dah tak makan makanan ini. Teringatkan Oya n Dhani yang suka sangat makan putu mayam. akak pun suka juga.

Teringat satu peristiwa agak lucu masa anak-anak kecik dulu. Disebabkan malas nak malayan kerenah anak kerana kepenatan baru balik dari kerja..anak meminta dibelikan putu mayam yang lalu depan rumah. Baru nak panggil..mamak tu dah beredar laju dengan motor cyclenya. Bila lihat anak menangis nakkan putu mayam juga..tetiba dapat satu idea...

ok..ok..nanti ibu masak putu mayam ye!! bukan susah sangat nak bagi budak diam..hehe
akak celorkan meehoon sampai lembut..gaulkan dengan gula merah dan kelapa parut..siap! putu mayom satu!...hehehe
tak susah kan..


2 comments:

  1. oh! mcm ni ke buat putu mayon..muehehehe boleh try jgk ni..

    ReplyDelete
  2. aeshcame..
    itu akak acah2 aje kat anak akak..nak suh dia berenti nangis nak mkn putu mayom hehe..
    tak pernah buat, takde resepinya.

    ReplyDelete

ping