21/02/2010

Nasi Ambeng/Ambang

Teringatkan nasi ambeng/ambang aton kat blog dia..selera ni meruap-ruap nak makan jugak..heheheh..

Pagi ni pergi ke pasar pagi/pasar tani di kg melayu subang.kat situ ada jual nasi ambeng/ambang.Ada banyak pilihan lauk pauknya.Boleh pilih..samada nak lauk ayam,tempe,sambal kerang dan macam-macam lagi ada..promot sikit pruduk orang jawa..heheheh.. Harga cuma RM5..boleh makan dua orang.

Teringat memula beli dulu..waktu baru pindah rumah.Kali pertama pergi kepasar tani tu..ternampak nasi ambeng/ambang...macam orang j**** kita menjerit kecil..ehhh! ada nasi ambang!!
adik/anak yang menjual tu terkejut..semua orang memandang ke kita..Terus adik/anak tu jawab..nasik ambeng laa kak! bukan nasi ambang!

yerker ? orang kampung akak panggil nasik ambang ~~ malunya....
sebab dah malukan..terus oder 4 bungkus.sbb ada 4 orang kat rumah ni..sekali bawak balik..nah kau! ambik!..boleh makan 10 orang!!

1 comment:

  1. salam kak yon,

    saya nampak tajum nasi ambeng ni teruja betul..last time tgk kat blog kak aton...mana nak cari resepi nasi ambeng ni ya..bestlah kak dapat makan nasi ambeng..kalau orang buat lagi sedap tul tak../

    ReplyDelete

ping