17/04/2011

masak lemak pucuk turi

Lama betul akak tak makan sayur turi..
Minggu lepas balik kekampung.Selalunya kalau balik kampung..akak banyak habiskan masa duduk saje dlm rumah..sembang-sembang dengan emak..pastu leka bergosip-gosip. Kali ni balik kampung terajin pulak jengah-jengah dari serambi menghala ke belakang rumah. ternampak pulak ada sebatang pokok turi ( ada orang panggil pokok geti..mana2 ajelah )sedang tumbuh subur.


ek eeey..ada daun turi ar...lama tak makan..masak lemak ngan keledek sedapnya! akak cakap sensorang sebenarnya. Nak gi ambik..rasa malas nak redah semak2 tu. Nak suruh papa, hurmmm..orang pekanlah katakan..mana tahu buat benda-benda cam gitu.

Bila petang, siap2 nak balik, tengok dah ada pucuk turi kat atas serambi rumah. Bila kala emak petikkan pun tak perasaan. Alhamdhulillah..selamat sampai ke Shah Alam dan selamat di masak dan di makan..

No comments:

Post a Comment

ping